Z powodu pandemii koronawirusa wiceprzewodniczący rady powiatu odwołał XXIX sesję zwołaną przez przewodniczącego na 5 marca 2021 r. (ponownie została zwołana na 28 kwietnia 2022 r.), a przewodniczący rady odmówił zwołania sesji na wnioski radnych z 31 marca 2021 r. i 16 kwietnia 2021 r. W tej sytuacji radni zawnioskowali o stworzenie możliwości odbywania obrad rady zdalnie.
Postulaty te zostały wysłuchane i na jesieni 2021 r. starostwo powiatowe zakupiło dla wszystkich radnych tablety, przypisało stosowne adresy poczty elektronicznej wraz z hasłem oraz zainstalowało stosowną aplikację z loginem i hasłem dostępu.
Ja swój tablet odebrałem w dniu 1 grudnia 2021 r. tj. w dniu, w którym miało się odbyć, ale się nie odbyło szkolenie radnych z zakresu sposobu korzystania z tych urządzeń i aplikacji.
W związku z tym, że do chwili obecnej tabletów nie wdrożono do użytkowania przez radnych, nie mówiąc już o zdalnych obradach organów hrubieszowskiego samorządu powiatowego na sesji w dniu 29 kwietnia br. zgłosiłem wniosek pod adresem przewodniczącego rady aby przynajmniej wdrożyć pracę tabletów w zakresie przekazywania radnym materiałów na sesję co usprawni i ułatwi obsługę pracy i obniży koszty tej obsługi.
Nie wiem dlaczego, ale w dniu 2 maja br. przewodniczący rady przekazał mój wniosek staroście powiatu. Poniżej treść wniosku:
W dniu 13 maja br. na wniosek ten otrzymałem jednozdaniową odpowiedź od pana przewodniczącego rady, że „materiały na sesję będą przekazywane w formie papierowej jak do tej pory”.
I na ten temat byłoby tyle.
Bez odpowiedzi pozostaje tylko pytanie, to po jakie licho wydano z budżetu powiatu kilkanaście tysięcy złotych na zakup tabletów, skoro wygląda na to, że są bezużyteczne?
Pełna treść wniosku i odpowiedzi także w zakładce menu „Wnioski”.