Obwodnica Hrubieszowa oddana do użytkowania

ObwodnicaBez jakichkolwiek wcześniejszych zapowiedzi, trochę „cichaczem” odbyło się wczoraj (środa, 21.10.2015 r.) przekazanie do użytkowania obwodnicy Hrubieszowa biegnącej w ciągu drogi krajowej Nr 74 Janów Lubelski – Zamość – Hrubieszów – Granica Państwa (przejście graniczne Zosin –Ustiług).

 

O tym, że obwodnica zostanie przekazana do użytkowania w październiku sygnalizowali przedstawiciele lokalnej władzy jeszcze w m-cu wrześniu, ale o tym że nastąpi to 21 października mieszkańcy Hrubieszowa i okolic zaczęli sobie przekazywać „pocztą pantoflową” dopiero wczoraj.

Być może – jak twierdzi wielu rozmówców – miały na to wpływ niedzielne wybory do Sejmu i Senatu, a być może termin umowny, który upłynął w dniu 6 października (obecny wykonawca „Budimex” miał zakończyć budowę obwodnicy w okresie 5 m-cy od dnia podpisania umowy, a umowę podpisano 6 maja br.).

Oddanie obwodnicy do użytkowania proszę jednak nie mylić z zakończeniem inwestycji. Nie jest tak jak się wypowiadają niektórzy internauci, że obwodnicę otwarto i zaraz po otwarciu znaczny jej odcinek zamknięto ponownie. Przejechałem dzisiaj cały odcinek obwodnicy beż żadnych ograniczeń i przeszkód. Faktem jest jednak, że nadal trwają prace przy drogach dojazdowych, zjazdach w ul. Zamojską w Hrubieszowie, na odcinku drogi wojewódzkiej w Teptiukowie, czy przy rondzie na ul. Kolejowej w Hrubieszowie. Jeszcze wiele trzeba też zrobić w zakresie uporządkowania całego placu budowy i zagospodarowania terenów wzdłuż całej obwodnicy.

Czy wczorajsze oficjalne otwarcie obwodnicy może dziwić ? Pewnie nie i to nie tylko ze względu na niedzielne wybory. To jest po prostu ostatnio „polska norma”, że otwiera się coś co jeszcze jest w budowie i do otwarcia się nie nadaje.

Zresztą na niedzielę przygotowywany jest dla nas kolejny prezent. Pomimo, że pogodę mamy mało sprzyjającą, trwa – bezdyskusyjnie bardzo potrzebny – remont ul. Kolejowej w ciągu drogi powiatowej. W błocie i wodzie, przy ciągłym ruchu pojazdów oraz trwających jeszcze pracach w okolicach nowego ronda i wiaduktu. Ciekawe czy w tych warunkach i nowy asfalt do niedzieli będziemy mieli ?

Czy to pomoże niektórym kandydatom w niedzielnych wyborach. Wątpię.

Dzisiejszy wyborca potrafi już samodzielnie oceniać rzeczywistość jaka go otacza. A w przypadku obwodnicy – pomijając już wcześniejsze dywagacje – wygląda ona mało ciekawie i chwalić się zbytnio nie m a czym.

Obwodnica miała kosztować 179 mln zł., pierwszy wykonawca zobowiązał się ją wykonać za 147,5 mln  zł., a będzie kosztować jak podaje sama GDDKiA 227 mln zł. Słusznie zwracają uwagę internauci, że koszt budowy jednego kilometra obwodnicy jest horendalny i pod tym względem jest to zapewne jedna z najdroższych inwestycji w regionie. Co prawda wpływ na to miała sama lokalizacja przebiegu trasy obwodnicy, wymuszona obszarem „Natura 2000” oraz mnogość obiektów inżynieryjnych to jednak trudno uwierzyć w to, że perturbacje z realizacją tej inwestycji nie miały na to wpływu. Wystarczy tylko przypomnieć, że zgodnie z pierwszą umową miała ona być oddana do użytkowania w pierwszym półroczu 2013 r., a została oddana w IV kwartale 2015 r.

Być może to z tych powodów oddaniu do użytkowania obwodnicy nie nadano zbytniego rozgłosu, a być może nie chciano dopuścić do sytuacji, że otwarcia dokona nowy zwycięzca wyborów ?

O oddanej wczoraj do użytkowania obwodnicy Hrubieszowa sama GDDKiA na swojej stronie internetowej pisze TUTAJ

 

 

Poleć, udostępnij !

Permalink do tego artykułu: http://suflerob.o11.pl/?p=812

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.